فرصت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ ، بسیار اهمیت دارد چرا که فرصت انتخاب رشته دکترای 1401 ممکن است مجددا تمدید نشود.

بنابراین از آخرین فرصت خود برای انتخاب رشته دکترا استفاده کنید،‌ زمان انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ از تاریخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ است و آخرین مهلت زمان اعلام شده تا ۲۸ فروردین ماه می باشد.

مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری ۱۴۰۱

سازمان سنجش هنگامی که اطلاعیه ای درباره نتایج دکتری ۱۴۰۱ اعلام کرد ، در یک خبر به جزئیات آن پرداخت و دکتر علیرضا کریمیان مشاور این سازمان، در مورد آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری 1401 تاکید کرد:

فرصت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ برای داوطلبان تا یکشنبه ۲۸ فروردین ماه است.

★ براساس مصوبه چهارمين جلسه مورخ 18/10/95 شوراي سنجش و پذيرش دانشجو در دورههاي تحصيالت تكميلي، قبول شدگان آزمون دکتری ۱۴۰۱ در دوره روزانه ( اعم از اينكه در دانشگاه محل قبولی ثبت نام نموده و يا اصلا ثبت نام ننمايند ( حق ثبت نام کنکور دکتری ۱۴۰۲را نخواهند داشت، لذا در انتخاب رشته دکتری دقت لازم را بعمل آورند

فرصت مجدد انتخاب رشته دکترا 1401

با توجه به اینکه ممکن است فرصت مجدد برای انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ وجود نداشته باشد داوطلبان حتما تا پایان یکشنبه ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ فرم انتخاب رشته را در سایت سازمان سنجش تکمیل کنند.

📰 پی اچ دی تلنت ( PhdTalent ) در صورتی که انتخاب رشته دکترا تمدید شد، این خبر را برای جاماندگان انتخاب رشته دکتری بروز رسانی می کند. بنابراین آدرس این صفحه را به bookmark های مرورگر خود اضافه کنید تا اگر خبر جدیدی شد این صفحه را راحتر پیدا کنید.

★ لازم به ذکر است داوطلبان هیچ وقت به آخرین زمان اعلام شده برای انتخاب رشته دکتری امیدوار نباشند و انتخاب رشته خود را در شروع مهلت انجام دهند. در بسیاری از موارد سایت سازمان سنجش در روزهای پایانی دچار مشکل شده و استرس زیادی را به داوطلبان آزمون دکتری وارد کرده است.

❤️ با آرزوی قبولی در انتخاب رشته دکتری برای شما داوطلبان عزیز

نتایج انتخاب رشته دکتری سال ۱۴۰۱

با توجه به اینکه امسال نتایج دکتری خیلی زود اعلام شد ، داوطلبان می توانند نتایج انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ را تا حداکثر اواسط اردیبهشت ماه در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند .

برای ورود به مرحله مصاحبه دکتری آماده هستید؟

پیشنهاد می کنیم این مقاله را در سایت لینکدین بخوانید: سوالات مصاحبه دکتری چیست؟

جواب انتخاب رشته دکترا ۱۴۰۱ چطوریه؟

در کارنامه انتخاب رشته دکتری 1401 اطلاعات مختلفی از جمله مشخصات ثبت نامی، اطلاعات رشته امتحانی و وضعیت داوطلب در کدرشته های انتخابی مشخص شده است. در این کارنامه لیست انتخاب رشته داوطلب به ترتیب انتخاب وی نمایش داده شده و در دو ستون بعدی نمره حد نصاب دانشگاه و نتیجه کسب شده توسط وی نمایش داده شده است که با توجه به ستون نتیجه هر داوطلب آگاه می شود که برای شرکت در جلسه مصاحبه دکتری کدام دانشگاه باید حاضر باشد.

صفحه مرتبط : کارنامه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

داوطلبانی که به مصاحبه دکتری ۱۴۰۱ یک یا چند دانشگاه سراسری دعوت شده اند، باید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زمان و نحوه برگزاری جلسه مصاحبه به سایت دانشگاهی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند، مراجعه نمایند. گفتنی است که محدودیتی در خصوص تعداد دعوت به مصاحبه دکتری وجود ندارد و داوطلبان به مصاحبه تمام انتخاب های خود که نمره حد نصاب آن را کسب کرده باشند، دعوت می شوند.

★ از تمامي قبول شدگان نهايي دوره های غير روزانه شامل: شبانه ( دوره نوبت دوم )‌ ، دکتری پردیس خودگردان ، دوره دکتری پردیس مشترک دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پيام نور و دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالي غيردولتي ـ غيرانتفاعي ، شهريه دريافت خواهد شد. برای اطلاع از میزان شهریه دوره های مختلف باید به سایت خود دانشگاه مراجعه کرد.

دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱

دفترچه انتخاب رشته در اطلاعیه های سرویس دکترای تخصصی سازمان سنجش قرار می گیرد، با توجه به اینکه ممکن است تغییراتی در دفترچه انتخاب رشته دکتری پس از انتشار صورت گیرد، پیشنهاد می کنیم دفترچه را مستقیما از سایت سازمان سنجش دریافت کنید.

★ داوطلبانی که از گوشی موبایل استفاده می کنند و برای دانلود دفترچه انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ از سایت سازمان سنجش، راحت نیستند، می‌توانند یک پیام دایرکت در اینستاگرام اخبار دکتری سایت پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) ارسال کنند تا فایل دفترچه دکتری ۱۴۰۱ انتخاب رشته برای این عزیزان ارسال شود.

خوشبختانه پی اچ دی نیوز، پیام های دایرکت اینستاگرام را دسته بندی می‌کند تا در صورتی که خبر مهمی در مورد رشته داوطلب منتشر شد از طریق دایرکت بصورت اختصاصی اطلاع رسانی کند، مثل اطلاعیه تغییر زمان مصاحبه دکتری بعضی از رشته ها، که مستقیما دایرکت می شود.

تاثیر اولویت در انتخاب رشته دکتری

ترتیب چینش کد رشته محل ها در فرم انتخاب رشته دکتری تاثیری بر امکان دعوت به مصاحبه داوطلبان ندارد و در صورت کسب تراز حد نصاب قبولی، به مصاحبه هر تعداد از انتخاب های خود دعوت می شوند. با این حال ترتیب اولویت ها در نتایج نهایی آزمون دکتری ۱۴۰۱ تاثیر مستقیم داشته و داوطلبان امکان حذف اولویت هایی که در آن دعوت به مصاحبه شده اند را دارند.

  • هر داوطلب آزمون دکتری سراسری حق انتخاب 50 کد رشته محل را در فرم انتخاب رشته خود دارد و ترتیب چینش اولویت های انتخاب رشته دکتری می تواند تاثیر زیادی در پذیرش نهایی داوطلبان داشته باشد.

به این صورت که ممکن است داوطلبی به مصاحبه دکتری همه کدرشته‌ محل های خود دعوت شود، اما نرم‌ افزار سازمان سنجش به ترتیب از بالاترین انتخاب فرم انتخاب رشته دکتری داوطلبان شروع به بررسی کرده و به محض رسیدن به اولین کدرشته محلی که داوطلب شرایط قبولی در آن را داشته باشد، آن را به عنوان قبولی نهایی اعلام خواهد کرد.

★ ممکن است داوطلبان در اولویت‌ های پایین‌ تر هم قبول شده باشند، اما تنها در یک کد رشته به عنوان قبول نهایی اعلام خواهند شد. از این رو در زمان انتخاب رشته دکتری داوطلبان می بایست اولویت های خود را به گونه ای انتخاب کنند که کد رشته محل های انتخابی به ترتیب علاقه در فرم انتخاب رشته وارد شوند.

اخبار اعلام نتایج کنکور دکتری ۱۴۰۱ در صفحه مقابل منتشر می شود:‌ نتایج آزمون دکتری ۱۴۰۱

زمان ویرایش انتخاب رشته دکتری

انتخاب رشته دکتری زمان ویرایش ندارد بلکه مطابق اعلام سایت سازمان سنجش، پس از اتمام مهلت انتخاب رشته دکتری امکان تغییر یا جابجایی اولویت های انتخاب رشته وجود ندارد.

داوطلبان تنها می‌ توانند جهت حذف اولویت های انتخاب رشته خود، با مراجعه به سیستم پیشخوان خدمات الکترونیکی سازمان سنجش darkhast.sanjesh.org درخواست خود را به همراه توضیحات کامل ثبت نمایند.

نحوه درخواست حذف اولویت انتخاب رشته دکترا

  • به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org مراجعه نموده و بر روی گزینه فرمهای داوطلبین و درخواست، اصلاح، بررسی و گواهی کلیک کنید.
  • مراحل ثبت نام را سامانه را طی کنید تا وارد حساب کاربری شوید.
  • سپس در یک برگه بصورت کتبی درخواست حذف اولویت های انتخاب رشته دکتری خود را به همراه شماره ملی و داوطلبی بنویسید و حتما موضوع درخواست باید در بالای برگه درج شود.

در بالا سعی کردیم به صورت خیلی خلاصه نحوه درخواست حذف موارد از انتخاب رشته دکتری را توضیح دهیم. اگر سوالی داشتید می توانید در اینستاگرام پی اچ دی نیوز ( phdnews.ir ) مطرح کنید.

کجا به نتایج دکتری اعتراض کنم؟

در مقاله روبرو نحوه اعتراض به نتیجه کنکور دکتری توضیح داده شده است : اعتراض به نتایج دکتری ۱۴۰۱

به گزارش پی اچ دی تلنت، سازمان سنجش برای دکترای تخصصی ، اعلام نتایج را که به ۲۴ فروردین موکول کرده بود یک روز زودتر اعلام کرد و روز ۱۴۰۱/۰۲/۲۵ شروع زمان انتخاب رشته دکتری است.

پاسخ سوالات پرتکرار
مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ ممکنه دوباره تمدید نشه؟

مهلت انتخاب رشته دکتری ۱۴۰۱ ، بسیار اهمیت دارد چرا که فرصت انتخاب رشته دکترای 1401 ممکن است مجددا تمدید نشود بنابراین از آخرین فرصت خود برای انتخاب رشته دکترا استفاده کنید.

سایت پی اچ دی تلنت (PhD Talent) ، یک سایت خیلی سبک و سریع هست که اگر خبر دکتری مهمی درباره تمدید انتخاب رشته منتشر شد، بتوانید بدون تبلیغات های مزاحم آن را بخوانید. تلنتی های عزیز اگر آدرس این سایت را حفظ کنید برای مراجعه بعدی راحتر خواهید بود.

میشه دفترچه انتخاب رشته دکتری 1401 را برام بفرستید؟

سایت سازمان سنجش ، در موبایل به درستی نمایش داده نمیشه بنابراین بله اگر اینطور راحت هستید، یک پیام دایرکت در اینستاگرام اخبار دکتری پی اچ دی نیوز ارسال کنید. همونجا لینکش را براتون ارسال می کنیم که استفاده کنید.

یا آدرس اینستاگرام را از زیر کپی کنید فقط حواستون باشه کامل کپی شه:
@phdnews.ir
پیج بالا را فالو داشته باشید تا اگه سوالی داشتید بپرسید.